Weekend update

Så helgen spenderades från fredag till lördag med min kära vän Alexandra (har jag aldrig kallat henne det känns så kungligt och fel, det får hennes mamma göra). Fredagen var den vanliga kolla-läget-kvällen och vi kollade lite på Numb3rs men fyfan vad vi var trötta och somnade. Det är så äckligt att behöva ta sig upp ur en varm soffa och borsta tänder odyl (men det har jag redan skrivit om)

Lördagen hade många saker inplanerat, vi skulle på minst två muséum, gå runt Djurgården och kanske se någon ambassad. Men vad vi egentligen gjorde var att vi avbröt promenaden typ tio minuter in, vi skyndade oss men svinkalla fötter från Slussen till NK där vi fikade och myste. Typiskt mig och Alex var att det blev en utmaning där vi skulle vara lite mer vågade, så jag hör och häpna valde en bakelse enbart baserat på utseende utan att veta vad för smak den hade. Jag vet fortfarande inte vad det var i, kan ha varit någon kolaliknande.
Glömde nämna att vi stannde utanför ubåtsbärgaren Belos och fotade lite, den bärgade DC3:an förövrigt.
Sedan shoppade vi, det vi inte skulle göra, jag köpte helt underbara vinterboots, jag gillar ordet boots. Jag drömmer mig bort till en ranch i Montana där jag har spurs på mina boots.
I alla fall, vi käkade en för jäkla god fisksoppa (jag gjorde det) på Åhléns, tröttsamma var de där från Skövde som bara skulle ha en jävla bulle. En bulle kunde de väl ta någon annastans det är inte värt att stå i kö/ta upp plats i kön för en jävla bulle som de kunde tagit med sig hemmifrån. Fisksoppan VAR värd att stå länge i kö för.





Söndagen ägnades åt stavgång och mys.

Kommentarer
Postat av: gran

Soppan ser god ut.I morgon bjuder jag din onkel på lunch med anledning av hans nära förestående födelsedag.Älgwallenbergare med timjansky,låter bra,va?

2008-11-25 @ 19:01:51
Postat av: Ville Vaaaalooo

Julpyssel kommer att vara årets "Runner Up" och vi tar täten. Flirtkulor, glanspapper, pipränsare och tomma toarullar till tomtarna måste vi skaffa. Kan du kolla med städet på ditt jobb om toarullarna så kollar jag efter limstift och röda A4 och A3 på mitt.......Knäck och annan julgodis. Hur gör vi?

2008-11-25 @ 21:50:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback